Değişim söylemesi kolay, uygulaması zor, yaşaması ise daha zor bir kavram.
Değişim asla bir amaç değil, istediğimiz sonuçlara ulaşmak için bir zorunluluk.
Çoğu zaman değişime olan direnç aslında konfor alanından çıkma ve risk alma
isteğimizle doğrudan alakalı. Ancak değişim gerektiğine inanıyorsak önce
kendimizde, sonra etrafımızda, organizasyonumuzda farkındalığı sağlamak işin
ilk adımı. En küçük bir konuda bile birşeyleri geliştirmek, ileriye taşımak
istiyorsak önce farkında olmalı, konuyu verilerle, olaylarla, rakamlarla
desteklemeli ve doğru iletişim modelini kullanmalıyız. Meşhur sözleri
unutmayalım:
We cannot change what we
are not aware of, and once we are aware, we cannot help but change.” ― Sheryl
Sandberg
“Insanity is doing
the same thing over and over again and expecting different results”-
Albert Einstein
Facebook’un CEO’su Sheryl Sandberg değişimi o kadar güzel özetlemiş ki,
aslında bizlere gerek kişisel gelişimde gerek şirketlerde değişime nasıl
başlamamız gerektiğini de anlatmış. Elbette bu sözü Albert Einstein’ın güzel
sözü ile de desteklemek lazım. Farklı sonuçlar elde etmek istiyorsak
değişmeliyiz, değişmek istiyorsak farkında olmalı ve bu farkındalığı
organizasyonlara yaymalıyız.
Bülent Özbay Haziran 2020
Yorumlar
Yorum Gönder