Değişim İçin Farkındalık

Değişim söylemesi kolay, uygulaması zor, yaşaması ise daha zor bir kavram. Değişim asla bir amaç değil, istediğimiz sonuçlara ulaşmak için bir zorunluluk. Çoğu zaman değişime olan direnç aslında konfor alanından çıkma ve risk alma isteğimizle doğrudan alakalı. Ancak değişim gerektiğine inanıyorsak önce kendimizde, sonra etrafımızda, organizasyonumuzda farkındalığı sağlamak işin ilk adımı. En küçük bir konuda bile birşeyleri geliştirmek, ileriye taşımak istiyorsak önce farkında olmalı, konuyu verilerle, olaylarla, rakamlarla desteklemeli ve doğru iletişim modelini kullanmalıyız. Meşhur sözleri unutmayalım:

 

We cannot change what we are not aware of, and once we are aware, we cannot help but change.” ― Sheryl Sandberg



“Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results”- Albert Einstein

 

 

Facebook’un CEO’su Sheryl Sandberg değişimi o kadar güzel özetlemiş ki, aslında bizlere gerek kişisel gelişimde gerek şirketlerde değişime nasıl başlamamız gerektiğini de anlatmış. Elbette bu sözü Albert Einstein’ın güzel sözü ile de desteklemek lazım. Farklı sonuçlar elde etmek istiyorsak değişmeliyiz, değişmek istiyorsak farkında olmalı ve bu farkındalığı organizasyonlara yaymalıyız.

 

Bülent Özbay Haziran 2020


Yorumlar